March 8, 2015

Jika..



Jika kau tahu segalanya.
Jika kau memahami rasa hati ini.
Jika kau tahu apa yang aku pendam selama ni..
Senyum manis kau, Suara manja kau, perangai kau..
Sungguh aku merindui semua itu..
Tapi aku tahu Allah tu sedang menduga..


Wahai insan yang aku amat sayangi..
Jagalah diri mu sebaiknya sepanjang ketiadaan aku di sinimu.
Jika kau juga merinduiku..
Lafazkanlah dalam doa setiap solatmu.
Agar aku turut merasainya.
Aku amat merindui dirimu.
Sungguh besar dugaan yang Allah turunkan kali ni untuk kita berdua.
Sama-samalah kita bersabar sayang.

Hati aku terus kaku.
bila aku teringat kan kau, kau pergi secara tiba-tiba.
Duhai sayang.
Katakanlah pada aku semua ini hanya lah dugaan dari Allah..
Aku tak sanggup kehilangan kau.
sungguh pedih untuk tahan rasa rindu tu.


Rasa lah rinduku ini sedalam-dalamnya..
Allah kuatkanlah hati ini untuk menempuh dugaan ini walaupun sangat perit.
Mencintai kau, merindukan kau dengan izin Allah.

Sayang..
semoga kau di sana baik sahaja.

aku di sini amat merindui dirimu sayang..


Salam sayang,
ucuk..





THANKS for reading this entry

No comments: